• 0224 250 00 00

COVİD-19 VE TOPLU YEMEK SEKTÖRÜNDE DİJİTAL ORTAMA GEÇİŞ

Yazılanlar, planlar, filmler… Kurgu orta kesimin yok olması, dünyanın fakirler ve zenginler olarak ikiye ayrılmasıydı.

Türkiye’nin olmayan bir refahın farkına varması 2018 yılında dolar uçmasıyla başladı. Her sene yaşanan durum piyasaya yansımış olsaydı belki bu kadar sert bir geçiş yaşanmazdı. Politikalar, dünya gündemi, sosyal medya artık hepsi birbirine karışmıştı bile. Firmalar eskiye dönemediklerini fark ettiklerinde 2019 seçimlerine odaklandı. Fakat beklenen canlanma gelmedi. Firmalar bu yıllarda kar etmeyi bırakarak, var olmak için öz sermayelerini de ortaya koyarak devam ettiler. Ne var ki 2020 gelene kadar!…

Covid-19’un yayılmaması için yapılan çalışmalar her sektörü etkilediği gibi toplu yemek – catering sektörünü de sarsıcı olarak etkiledi. İlk olarak okulların kapanmasıyla, okul ve KYK yemekhanesi işleten firmaların üretimleri durdu. Kamu ve özel sektörde yemek sayıları giderek azaldı, hafta sonu yasaklarıyla duraklama yaşadı. Ramazan, bayram derken tam anlamıyla duruş oldu. Düğün dernek işleri yasaklandığından organizasyon yapan firmalar da kepekleri indirdiler. En az etkilenen askeriye için çalışan yemek ihalesi almış firmalardı. O da askerler kışladan çıkamadıkları için…

Paranın çokluğu ekonomiyi canlandırırken, yokluğu işsizliğe ve iflaslara sebep olacaktı. Yıllık gelir vergisi ödeme tarihi ötelendi, işten çıkarma engellendi, az faiz oranlı ya da geri ödemesiz krediler dağıtıldı. Haziran ayında normalleşmeye işte böyle başlamış olduk. Hikayelerde başlamış oldu tabii. İstatistik kurumu

matematiksel olarak Mart ayı için işsizlik oranında azalma manşetini attı. İstifa edenler, maaşını alamayanlar, şirketini devredenler ve daha nicelerinin haberi yayınlanmadı.

Tüm bunların hızlıca yaşanması ile aslında yemek sektöründe bir çağ kapandı. Eski çağda her şeyi sermaye koymakla bitiren patron, her şeyi bilip yemeğe stoka karıştırmayan aşçı, her işe koşarak mühendis olan gıda mühendisi, her an her durumda ayağına çağıran haklı müşteri vardı. Yeni bir çağ açıldı. Hiç bir firma çalışanlarına dışarıdan Covid bulaşma riskini almak istemediğinden, yemekçilerden paket yemeğe geçiş hamlesi geldi. Küçük hacimli işletmeler bile ringde kalabilmek için üretimlerine bu işlem için makina aldılar. Fakat bitmedi. Müşteri temsilcileri menü vb. işler için firma ziyaretleri yapmak istediklerinde kibarca ret ediliyordu. Bu nokta da artık ringde kalabilmek için dijitalleşme gerekiyordu.

Yeni dijital çağda, müşteriyi hem fonksiyonel hem de duygusal yönetmek gerekti. Yapılacak olan adımlar sırasıyla:

1) Talebi belirle, ihtiyacı hızla karşıla.

2) İhtiyaçları çözdükçe diğer özel çözümler sun.

3) Yönlendir, doğru kararlar almasını sağla.

4) Full otomasyon sistemlerle, tüketicinin kararını devre dışı bırak.

  1. Modülleriyle her zaman yemek sektörüne liderlik yapan Foodsoft, bu yeni dönemde müşterilerinin talebini WEB MODÜLÜ ile karşıladı.

Web modülünde yemek firması müşterileri yemek firmasının internet adresine ulaşarak :

Kendi menüsünü yapıyor.

– Kendi günlük sayısını giriyor.

Sözleşme bilgilerini, kullandığı kullanabileceği sarf malzemeleri takip edebiliyor.

Cari hesaplarını kontrol edebiliyor.

Günlük gelen yemeğin alerjen ve kalorini görebiliyor.

– Yemek kalitesi ve memnuniyetini online belirterek, aksiyonlarını takip edebiliyor.

Yemekte kullanılan malzemelerin izlenebilirlik raporlarına ulaşabiliyor. 

İnovasyon kısıtların çok ve zor olduğunda zamanda ortaya çıkar. Siz de firmanıza inovasyon kazandırmak istiyorsanız detaylar için bize ulaşabilirsiniz.

DUYURULAR

Tuzpazarı Mah. Cumhuriyet Cad. Erbi Apt. No:132 Kat:3 Daire:6 Osmangazi / BURSA

E-Mail:

info@foodsoft.com.tr

Tel:

0 (224) 250 69 44

FOODSOFT © 2021